18 mrt 2012

Mijn eerste blog, Mijn aller Ajax...

Mijn eerste blog, wauw en dat op de 112e verjaardag van mijn aller Ajax. Een felicitatie is dan ook wel op zijn plaats, dus hierbij van harte GEFELICITEERD! Ik ben al jaren een Ajax supporter, dat zit er ingebakken, het kan er niet uit en wat we samen hebben kan niet stuk. Het is geen kalverliefde, het is houden van. De basis van dit gevoel is gevormd in hartje Amsterdam. Mijn ouders hebben als twintigers een paar jaar gewoond en toen terug in Leerdam kwamen wonen, gingen we regelmatig terug naar Amsterdam. Zie je het al voor je, ik zittende in een buggy, om letterlijk alle duiven op de dam, overheerlijke maïskorrels te voeren. Ik vond het ge-wel-dig!

Ik neem je even mee naar mijn tienerjaren. Ik koos er zelf voor om te gaan sporten. Gelukkig mocht ik zelf bepalen op welke sport ik ging. Eerst koos ik voor badminton, bij de club DSS, wat staat voor door samenwerking sterk. Alleen speelde ik vaker alleen, dan de dubbel. De dubbel die een speciale herinnering heeft, is die ik samen met mijn vader heb gespeeld. We speelden samen op een georganiseerd toernooi van de club en werden tweede. Helaas net geen eerste, maar goed, bij badminton lag niet mijn passie. Uiteindelijk ging ik via een klasgenoot op voetbal. Bij alle clubs waar ik speelde, had ik rugnummer 8 en mijn grote voorbeeld was Edgar Davids. Hoe kan het ook anders, wat een doorzettingsvermogen en wat vocht hij altijd als een pitbull op het veld. Hij blijft mijn meest favoriete Ajax speler ooit. Ik vond het altijd prachtig om hem te zien spelen. Ik heb hem "toevallig" twee weken geleden voor het eerst gezien in de Pathe bioscoop, daar zat ik even naast hem. Wauw, hij was nog aardig ook. Helaas heb ik geen foto en nee, ik heb daar ook niet om gevraagd. Ik vond het al super om even met hem te kunnen kletsen en heb hem ook verteld dat hij vroeger met voetbal, echt mijn voorbeeld was. Dus Edgar, bedankt.

Door de jaren heen ben ik naar vele Eredivisie en Champions League wedstrijden geweest. Als het ''slavenkoor" begint, dan hoor ik de klok luiden en krijg ik spontaan "kippevel"! Maar mijn favoriete wedstrijd blijft toch die tegen Feyenoord. Ik moest zelfs een keer mijn "1000 % anti-kakkerlak t-shirt" uitdoen van een steward, als ik dat niet deed, mocht ik het stadion niet betreden, smh. Geluk bij een ongeluk, had ik een extra shirt aan, want je laat de leeuw toch ook niet in zijn "hempie" staan. Maar goed, zo als "gevraagd", gedaan. Ik liet me hierdoor niet tegenhouden en kon alsnog DE wedstrijd zien. Het gevoel, de strijdlust en de sfeer, het is anders als tegen alle andere clubs, want als Ajacied wil sowieso winnen, maar tegen Feyenoord het liefst met een vernederende score. Als het lukt, dan is het genieten, want wij zijn Ajax, wij zijn de beste. 

Dus nogmaals...


Welke club en/of speler is jou favoriet? Let me know.


Stay Bawzome,


Lily



1 opmerking:

  1. Beetje jammer, dat je dan geen foto van Edgar had gemaakt in de pathe.. zodat je die kon posten. hahaha..

    BeantwoordenVerwijderen